بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ برای عکاسی و فیلم‌برداری

امروزه به دلیل قرار داشتن دوربین به صورت پیش‌فرض بر روی تمامی گوشی‌ها، همه‌ی افراد با دوربین و فرایند عکاسی آشنا شده‌اند. با وجود اینکه تمامی شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان از دوربین در گوشی خود استفاده می‌کنند، اما همواره گوشی‌هایی در بازار وجود دارند که از نظر قدرت عکاسی و فیلم‌برداری نسبت به سایرین عملکرد بهتری را دارند.

همچنین این موضوع و استفاده از دوربین در گوشی‌های هوشمند باعث شده‌ است که رقابتی از این نظر هم میان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی در جهان به وجود بیاید. در واقع هر ساله این شرکت‌ها سعی می‌کنند که با رونمایی از گوشی‌های پرچمدار جدید و با سیستم دوربین پیشرفته‌تر از لحاظ قدرت عکاسی و فیلم‌برداری از شرکت‌های رقیب پیشی بگیرند.

البته باید بگوییم که خوشبختانه رقابت میان سازنده‌‌های گوشی‌های هوشمند از حالت تمرکز کردن تنها بر روی اعداد مربوط به ماژول دوربین خارج شده است. در واقع با وجود اینکه هر ساله گوشی‌های جدیدی و با دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا عرضه می‌شوند و حتی شاهد رونمایی از گوشی‌هایی با دوربین‌های صد مگاپیکلسی هم هستیم، اما شرکت‌های سازنده سعی کرده‌اند که با بهبود ویژگی‌های نرم‌افزاری به شکل بهتری از تمامی پیکسل‌های تشکیل‌دهنده‌ی سنسور دوربین استفاده کنند.

باید گفت که با توجه به اینکه چه گوشی هوشمندی را تهیه‌ی کرده‌اید، این ویژگی‌های نرم‌افزاری ممکن است که کار‌های خاصی را در دوربین گوشی شما انجام دهند. ما اکنون داریم درباره‌ی یک بازه‌ی زمانی در حال تحول صحبت می‌کنیم. در واقع بازه‌ی زمانی که ما اکنون در آن قرار داریم زمانی است که ممکن است از گوشی‌های جدیدی رونمایی و این گوشی‌های جدید جایگزین مدل‌های قبلی خود شوند یا گوشی‌های موجود با دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی را پیدا کنند که بر روی کیفیت تصاویر خروجی دوربین آن‌ها تأثیر بگذارد.

فرقی نمی‌کند که ویژگی‌های که در سیستم دوربین یک گوشی پرچمدار امروزی قرار دارند ویژگی‌های سخت‌افزاری یا قابلیت‌های نرم‌افزاری باشند. در واقع اکنون گوشی‌های هوشمند به حدی رشد کرده‌اند و سیستم دوربین به کار رفته در آن‌ها به حدی بالغ شده‌اند که اکنون زمان خوبی برای مقایسه‌ی آن‌ها از لحاظ سیستم دوربین با یکدیگر است. در نتیجه ما اکنون می‌خواهیم که در این مقاله به معرفی بهترین‌ گوشی‌های موجود در بازار از لحاظ قابلیت‌های عکس‌برداری و فیلم‌برداری بپردازیم.

ما به‌دنبال چه چیزی هستیم؟

نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که گوشی‌های مختلفی دربازار وجود دارند که دارای سیستم دوربین خوبی هستند. با این وجود باید گفت که گوشی‌های کمی در بازار وجود دارند که سیستم دوربین‌ آن‌ها عالی باشد. با توجه به این موضوع، در این مقاله تنها سعی کرده‌ایم که به معرفی گوشی‌هایی بپردازیم که سیستم دوربین‌ آن‌ها جز بهترین‌ها باشد. حتی ممکن است که در این مقاله با گوشی‌هایی آشنا شوید که فقط برای عکاسی در سبک خاصی عالی هستند.

در نتیجه نمی‌توان گفت که تمامی گوشی‌های معرفی شده در این مقاله، در زمان عکاسی و فیلم‌برداری بهترین عملکرد را در همه‌ی حالت‌ها دارند. اما اگر گوشی در این مقاله قرار دارد حتما برای قرار داشتن آن در این لیست دلیل خاصی وجود دارد.

با توجه به این موضوع، در این مقاله سعی کرده‌ایم که با تقسیم‌بندی گوشی‌ها در موضوعات مختلف تفاوت سیستم دوربین به کار رفته در آن‌ها را به شکل بهتری به شما خوانندگان و دنبال‌کنندگان نشریه‌ی دیجی‌کالا مگ نشان دهیم. در واقع شما در این مقاله با گوشی‌های هوشمندی آشنا خواهید شد که در زمینه‌ی خاصی مثلا عکاسی پرتره بهتر هستند یا در آن‌ها ویژگی‌های خاصی در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری وجود دارد.

همچنین نرم‌افزار‌هایی که شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در گوشی‌هایشان در هنگام عکاسی به کار می‌برند هم به جز جدایی ناپذیری از دنیای عکاسی در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. حال قبل از اینکه که به ادامه‌ی این مقاله بپردازیم در این قسمت می‌خواهیم به صورت خلاصه به تمامی گوشی‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته خواهد شد، اشاره‌ای را داشته باشیم.

  • بهترین گوشی برای عکاسی: سامسونگ گلکسی S21 اولترا
  • بهترین گوشی برای عکاسی در حالت پیشرفته: ویوو X70 پرو پلاس
  • بهترین گوشی برای عکاسی محاسباتی: گوگل پیکسل ۵
  • بهترین گوشی مقرون‌به‌صرفه برای عکاسی: گوگل پیکسل ۵a
  • بهترین گوشی هوشمند با اندازه‌ی کوچک برای عکاسی: آیفون ۱۳ مینی
  • بهترین گوشی برای فیلم‌برداری: آیفون ۱۳ پرو

بهترین گوشی برای عکاسی، سامسونگ گلکسی S21 اولترا

گوشی سامسونگ گلگسی S21 اولترا مشکی
  • سنسور اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسلی یا ۱۲ مگاپیکسلی (با قابلیت ادغام پیکسل‌ها) با لنز ۲۶ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین تله‌فوتو‌ی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۳ برابر (معادل لنز ۷۰ میلی‌متری)، دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۱۰ برابری (معادل لنز ۲۴۰ میلی‌متری) و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل لنز ۱۳ میلی‌متری)
  • دوربین جلویی: ۴۰ مگاپیکسلی
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۸K
  • قیمت: از ۱۲۰۰ دلار

در حدود یک سال پیش سامسونگ از گوشی گلکسی S21 اولترا رونمایی کرد. همان‌گونه که می‌دانید این گوشی جایگزین گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا شد و سامسونگ در این گوشی سعی کرد که با رفع کردن برخی اشتباهات کلیدی و استفاده از یکی از بهترین ماژول‌های دوربین، گوشی گلکسی S21 را به یک جایگزین شایسته برای گوشی گلکسی S20 اولترا تبدیل کند.

البته باید بگوییم که این گوشی در زمینه‌ی عکاسی عملکرد بی‌نقصی را ندارد و در برخی سبک‌های عکاسی نیاز به بهبود‌هایی را خواهد داشت. با این موجود روی هم رفته کیفیت عکس‌های گرفته شده با این گوشی خوب هستند.

سامسونگ برای بهبود سخت‌افزار این دوربین، از جدیدترین سنسور تصویر ISOCELL HM3 خود در این گوشی استفاده کرده است. این شرکت همچنین در این گوشی از یک سیستم لنز جدید‌تر و نرم‌افزار بهبود‌یافته‌تر برای پردازش تصاویر گرفته شده استفاده کرده است. البته نمی‌خواهیم در این مقاله به ویژگی بزرگنمایی ۱۰۰ برابری دوربین این گوشی که آنچنان کاربردی نیست بپردازیم، اما می‌خواهیم بگوییم که رنگ‌های خروجی تصاویر گرفته شده با این دوربین و کیفیت خوب تصاویر ثبت شده به صورت HDR باعث شده‌اند که تصاویر گرفته شده با این گوشی چشم‌نواز‌تر باشند.

دو لنز تله‌فوتوی به کار رفته در ماژول دوربین این گوشی به شکل خوبی یکدیگر را کامل می‌کنند. به‌ویژه لنز تله‌فوتوی‌ با بزرگنمایی ۱۰ برابری به کار رفته در این گوشی که معادل استفاده از یک لنز ۲۴۰ میلی‌متری است. استفاده از این دو لنز در این گوشی باعث شده است که این گوشی در زمینه‌ی کیفیت عکس‌های گرفته شده در حالت استفاده از بزرگنمایی بهترین باشد. همچنین این گوشی در زمان استفاده از این دو لنز می‌توانند که بزرگنمایی هیبریدی ۳۰ برابری را ارائه دهد که می‌توان عکس‌های بسیار با کیفیتی را در زمان مناسب در این حالت با آن ثبت کرد.

امیدوارم بودیم که سامسونگ کاری می‌کرد که بتوان از قابلیت‌های حرفه‌ای عکاسی، حالت Pro، در هنگام عکاسی با تمامی لنز‌های موجود در گوشی گلکسی S21 اولترا استفاده کرد، اما متاسفانه تنها می‌توان از این حالت در هنگام عکاسی با دوربین اصلی و دوربین فوق‌عریض و فقط با رزولوشن عکاسی ۱۲ مگاپیکسل استفاده کرد. تا زمانی که نخواهید عکس‌های گرفته شده را با اندازه‌ی بزرگی چاپ کنید، عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در نور کم هم عالی هستند.

البته باید بگوییم که اگر آمریکا هواوی را تحریم نکرده بود، به جای گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا، اکنون گوشی هواوی P50 پرو در این جایگاه قرار داشت. در واقع گوشی هواوی P50 پرو یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان تمامی گوشی‌ها دارد. اما محدودیت‌های که این گوشی در فروش و نرم‌افزار دارد باعث شده است که این جایگاه به گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا اختصاص پیدا کند.

با وجود اینکه گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا هم در زمنیه‌ی قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری عملکرد فوق‌العاده‌ای را دارد، اما سوال‌هایی درباره‌ی عرضه‌ی این گوشی در سرتاسر جهان وجود دارد. همه‌ای این دلیل‌ها باعث شده‌اند که این جایگاه در اختیار گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا قرار بگیرد که اکنون و تا قبل از رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا، گوشی پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ است.

البته باید بگوییم که جایگاهی که اکنون در اختیار گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا قرار دارد آنقدر هم جایگاه مطمئنی نیست. زیرا همان‌گونه که می‌دانید اپل توانسته است با رونمایی از گوشی آیفون ۱۳ پرو موفقیت‌های بسیار مهمی را در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری کسب کند و همچنین گوگل می‌خواهد تا با عرضه‌ی گوشی پیکسل ۶ سر و صدای بسیار زیادی در دنیای تکنولوژی ایجاد کند. در ضمن شرکت ویوو هم با گوشی‌های جدید خود به دنبال تصاحب این جایگاه است.

بهترین گوشی برای عکاسی در حالت پیشرفته، ویوو X70 پرو پلاس

گوشی ویوو X70 پرو پلاس
  • سنسور اصلی: ۵۰ یا ۱۰۰ یا ۱۲ مگاپیکسل (با قابلیت ادغام پیکسل‌ها) معادل لنز ۲۳ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین تله‌فوتوی ۳۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۲ برابری (معادل لنز ۵۰ میلی‌متری)، دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۵ برابری
  • دوربین جلویی: ۳۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۸K
  • قیمت: شروع از ۱۲۰۰ دلار

گوشی ویوو X70 پرو پلاس دارای یکی از بهترین دوربین‌ها در میان دیگر گوشی‌های هوشمند است. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی حالت حرفه‌ای، حالت Pro، دوربین این گوشی این است که این حالت سعی می‌کند با آموزش به کاربر کاری کند که هر فردی بتواند به بهترین شکل ممکن از این حالت حرفه‌ای در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری استفاده کند.

به عنوان نمونه در صورت استفاده از حالت حرفه‌ای، در رابط کاربری دوربین این گوشی توضیحاتی نمایش داده می‌شوند که به کاربر می‌گویند که هر ویژگی چه کاری را انجام می‌دهد. در مقایسه با گوشی‌های قبلی شرکت ویوو، این شرکت در این گوشی سعی نکرده است که دوربین به کار رفته در این گوشی را به شکل کاملی دگرگون کند و فقط در این گوشی بر روی ویژگی‌های نرم‌افزاری برای بالا بردن کیفیت عکس‌های گرفته شده تمرکز شده است.

نتیجه‌ی این تغییرات نرم‌افزاری باعث شده است که رابط کاربری این گوشی اندکی روان‌تر باشد و زمان بین فشار دادن دکمه‌ی شاتر تا زمان ثبت عکس هم کاهش پیدا کند. یک نکته‌ی جالب درباره‌ی این گوشی این است که شما می‌توانید از حالت حرفه‌ای در زمان عکاسی با تمامی دوربین‌های به کار رفته در این گوشی استفاده کنید. این ویژگی کمتر در گوشی‌های پرچمدار تولید شده توسط شرکت‌های دیگر به چشم می‌خورد.

همچنین شرکت ویوو در رابط کاربری اپ دوربین خود مکان آیکون مربوط به لنز‌ها را تغییر داده و فاصله‌ی این آیکون تا آیکون مربوط به تنظیمات کادربندی را افزایش داده است. در ضمن می‌توان با این گوشی به صورت RAW و در دوربین‌های مختلف هم عکاسی کرد و از مزایایی که عکاسی با این فرمت عکاسی ارائه می‌دهد استفاده کرد.

گوشی ویوو X70 پرو پلاس دارای قابلیت عکاسی به صورت ماکرو است و زمانی که این گوشی را در هنگام عکاسی به سوژه‌ی مورد نظر نزدیک کنید این قابلیت فعال می‌شود. البته اگر این گوشی به شما می‌گفت که حالت عکاسی ماکرو در چه فاصله‌ای از سوژه‌ی مورد نظر فعال می‌شود، بهتر بود.

با توجه به اینکه حالت شبی که ویوو در هنگام عکاسی در گوشی‌هایش به صورت پیش‌فرض قرار داده است بعضی اوقات عکس‌های گرفته شده را بیش از حد پردازش می‌کنند، استفاده از حالت عکاسی حرفه‌ای در هنگام عکاسی در شب را می‌توان جایگزین حالت شب ارائه شده توسط ویوو کرد.

در واقع می‌توان که با کاهش سرعت شاتر عکس‌های خارق‌العاده‌‌ای را با این گوشی ثبت کرد. باید بگوییم که استفاده از حالت حرفه‌ای عکاسی در هنگام عکاسی در محیط‌هایی با نور کم یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید با این گوشی انجام دهید به ویژه اگر در هنگام انجام این کار از سه پایه استفاده کنید یا گوشی را بر روی سطح صافی قرار دهید.

البته باید بگوییم که همانند جایگاه قبلی، شرکت هواوی می‌توانست که این جایگاه را هم به خود اختصاص دهد. اما با توجه به اینکه شرکت ویوو درگیر مشکلاتی نیست که شرکت هواوی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، در نتیجه این جایگاه هم به شرکت ویوو رسیده است.

بهترین گوشی برای عکاسی محاسباتی؛ گوگل پیکسل ۵

گوشی گوگل پیکسل 5
  • سنسور اصلی: ۱۲.۲ مگاپیکسل معادل لنز ۲۷ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل لنز ۱۶.۵ میلی‌متری)
  • دوربین جلویی: ۸ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۴K
  • قیمت: شروع از ۶۹۹ دلار

اگر ویژگی‌های نرم‌افزاری نبود، نگاهی به مشخصات فنی دوربین گوشی پیکسل ۵ باعث می‌شد که فکر کنیم در میان دیگر گوشی‌های موجود در بازار این گوشی در زمینه‌ی عکاسی هیچ حرفی را برای گفتن ندارد. اما همان‌گونه که یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که هیچ وقت یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید نمی‌توان تنها با بررسی مشخصات فنی دوربین‌های گوشی پیکسل ۵ آن را از این مقاله حذف کرد.

در واقع گوگل در این گوشی کاری کرده است که بسیاری از افراد بعد از دیدن کیفیت عکس‌های گرفته شده با این گوشی و با توجه به مشخصات فنی آن، بسیار تعجب می‌کنند. باید گفت که ویژگی‌های نرم‌افزاری به کار رفته در این گوشی باعث شده‌اند که کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن خیره‌کننده باشد.

البته نکات منفی هم درباره‌ی دوربین این گوشی وجود دارد به عنوان نمونه سنسور تصویر برداری به کار رفته در این گوشی، همان سنسوری است که گوگل در گوشی پیکسل ۳ هم از آن استفاده کرده است. با توجه به این موضوع، اکنون زمان به‌روزرسانی سنسور به کار رفته در این گوشی فرا رسیده است. البته باید بگوییم که بعد از تهیه‌ی گوشی پیکسل ۵ شما با یک گوشی سرکار خواهید داشت که از نظر نرم‌افزار پردازش تصویر در نوع خود بهترین است.

عکس‌های HDR گرفته شده با این گوشی در بسیاری از شرایط نوری خیره‌کننده هستند و ما هنوز گوشی را ندید‌ایم که در زمان عکاسی HDR از نظر گستره‌ی دینامیکی بتواند با این گوشی به رقابت بپردازد. قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی در واقع باعث شده است که این گوشی با وجود داشتن یک سنسور تصویربرداری قدیمی، بتواند که در زمان عکاسی در شب هم عملکرد خارق‌العاده‌ای را داشته باشد.

از جمله دیگر قابلیت‌های عکاسی گوشی پیکسل ۵ می‌توان به عکاسی پرتره، وجود حالتی برای تغییر تنظیمات عکاسی و در نهایت قابلیت عکاسی به صورت RAW در هر دو لنز اشاره کرد.

بهترین گوشی مقرون‌به‌صرفه برای عکاسی؛ گوگل پیکسل ۵a

گوشی گوگل پیکسل 5a
  • سنسور اصلی: ۱۲.۲ مگاپیکسل معادل لنز ۲۷ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل لنز ۱۶ میلی‌متری)
  • دوربین جلویی: ۸ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۴K
  • قیمت: شروع از ۴۹۹ دلار

واقعا سخت است که یک گوشی هم قیمت با گوشی پیکسل ۵a را پیدا کنید که بتواند به خوبی گوشی پیکسل ۵a با آن عکاسی کرد. البته باید بگوییم که با توجه به محدودیت اعمال شده توسط گوگل، نمی‌توان این گوشی را به راحتی در بیرون از کشور آمریکا خریداری کرد. این گوشی که از فناوری ارتباطی ۵G هم بهره می‌برد، در هنگام عکاسی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که در بردار بزرگترش، گوشی پیکسل ۵، هم وجود دارد.

در واقع عکس‌های گرفته شده با این گوشی در شرایط نوری یکسان مشابه عکس‌هایی هستند که با گوشی پیکسل ۵ گرفته‌ شده‌اند. همچنین شما بعد از خرید این گوشی دوربین فوق‌عریض را هم دریافت خواهید کرد که زاویه‌ی دید آن ۱۰۷ درجه است. البته باید بگوییم که این لنز فوق‌عریض فاقد لرزشگیر تصویر اپتیکال و الکترونیک است.

همچنین سنسور و قابلیت‌های نرم‌افزاری به کار رفته در گوشی پیکسل ۵a به‌گونه‌ای هستند که عکس‌های گرفته شده با این گوشی مشابه گوشی پیکسل ۵ است. در نتیجه عکس‌های پرتره و حالت شب گرفته شده با این گوشی هم کیفیت بسیار بالایی را دارند. در ضمن می‌توان با این گوشی به ثبت عکس‌هایی با فرمت RAW هم پرداخت که افراد حرفه‌ای می‌توانند این عکس‌ها را در هنگام پردازش تصویر به شکل دلخواه خود ویرایش کنند. در نهایت باید بگوییم که دوربین این گوشی با توجه به قیمت آن، یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توان در یک گوشی مقرون‌به‌صرفه پیدا کرد.

بهترین گوشی هوشمند با اندازه‌ی کوچک برای عکاسی؛ آیفون ۱۳ مینی

آیفون 13 مینی سفید
  • سنسور اصلی: ۱۲ مگاپیکسل معادل لنز ۲۶ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل لنز ۱۳ میلی‌متری)
  • دوربین جلویی: ۱۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۴K
  • قیمت: شروع از ۶۹۹ دلار

گاهی اوقات می‌توان گفت که کار کردن با گوشی‌های هوشمند کوچک بسیار راحت‌تر است و سخت است که بخواهید از میان گوشی‌های که اکنون در بازار وجود دارند گوشی را پیدا کنید که از این جهت مشابه آیفون ۱۳ مینی باشد. نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این گوشی این است که با وجود اینکه این گوشی دارای اندازه‌ی بسیار کوچکی است، اما اپل برای کاهش اندازه‌ی آن ویژگی‌های زیادی را قربانی نکرده است.

در واقع آیفون ۱۳ مینی دارای تمامی ویژگی‌هایی است که نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۳ ارائه می‌دهد. در واقع استفاده از نمایشگر ۵.۴ اینچی سوپر رتینا XDR و باتری با ظرفیت ۲۴۵۸ میلی‌آمپرساعت تنها تفاوت میان آیفون ۱۳ مینی و نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۳ است و این دو آیفون از نظر دیگر ویژگی‌ها به طور کامل یکسال هستند.

اپل درباره‌ی آیفون ۱۳ مینی می‌گوید که این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی، در هنگام عکاسی می‌تواند که عکس‌های بهتری را بگیرد. زیرا تغییراتی که اپل در دوربین این گوشی ایجاد کرده است باعث می‌شود که در هنگام انجام این کار نور بیشتری وارد لنز شده و از آنجا به سنسور برسد.

البته بهتر است که از نظر قابلیت‌های عکاسی و کیفیت عکس‌های گرفته شده آیفون ۱۳ مینی تنها با آیفون‌هایی مقایسه شود که از قبل وجود داشته‌اند. به عنوان نمونه باید بگوییم که آیفون ۱۳ مینی از آیفون SE جدید هم در هنگام عکاسی بهتر است و می‌تواند که عکس‌های بهتری را ثبت کند.

در ضمن سخت است که بگوییم گوشی اندرویدی هم وجود دارد که با داستن ابعادی مشابه با آیفون ۱۳ مینی می‌تواند با این گوشی در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری رقابت کند. البته گوشی پیکسل ۴a رقیب سرسختی برای این آیفون کوچک جثه است.

کاربران در زمان عکاسی می‌توانند که از دوربین فوق‌عریض خوب و دوربین اصلی عالی این گوشی استفاده کنند. همچنین قابلیت‌های فیلم‌برداری این گوشی هم بسیار خوب هستند. اپل حتی در این گوشی قابلیت جدید Cinematic را در هنگام فیلم‌برداری قرار داده است. البته باید بگوییم که از این قابلیت تنها می‌توانید که در دوربین اصلی استفاده کنید.

بهترین گوشی برای فیلم‌برداری؛ آیفون ۱۳ پرو

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس
  • سنسور اصلی: ۱۲ مگاپیکسل معادل لنز ۲۶ میلی‌متری
  • دیگر دوربین‌ها: دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری (معادل لنز ۷۸ میلی‌متری) و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی (معادل لنز ۱۳ میلی‌متری)
  • دوربین جلویی: ۱۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم‌برداری: تا ۴K
  • قیمت: شروع از ۹۹۹ دلار

نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که آیفون‌ها هنوز هم پادشاه فیلم‌برداری با گوشی هستند. در واقع آیفون‌ها در زمان فیلم‌برداری به خوبی می‌توانند که ویژگی‌هایی مانند رنگ، تن و بافت سوژه را نمایش دهند. همان‌گونه که می‌دانید تنها تفاوت میان آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اندازه‌ی نمایشگر به کار رفته در آن‌هاست. در واقع این دو گوشی دارای سیستم دوربین یکسانی هستند. رخ دادن این اتفاق به این معناست که این دو آیفون در زمان عکاسی و فیلم‌برداری کیفیت و قابلیت‌های یکسانی را ارائه می‌دهند.

یک تفاوت اصلی در دوربین سری آیفون ۱۳ اضافه شدن قابلیت Cinematic به این گوشی‌هاست. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در زمان فیلم‌برداری بر روی سوژه‌ای که می‌خواهید فوکوس کنید. همچنین شما می‌توانید که بعد از ضبط فیلم در این حالت میزان گشودگی دیافراگم و در نتیجه میزان محو شدگی قسمت‌های خارج از فوکوس را هم تغییر دهید.

البته باید بگوییم که شما می‌توانید برای تغییر میزان گشودگی دیافراگم از نرم‌افزار iMovie و Final Cut در مک هم استفاده کنید. یک نکته‌ی منفی درباره‌ی حالت Cinematic این است که شما در زمان استفاده از این حالت تنها می‌توانید که فیلم‌هایی را با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کنید.

با این حال باید بگوییم که آیفون می‌تواند در زمان فیلم‌برداری این کار را با رزولوشن‌های مختلف و با فریم در ثانیه‌های متفاوتی انجام دهد. همچنین شما می‌توانید که با آیفون به ضبط فیلم‌های دالبی ویژن HDR هم بپردازید. در ضمن بعد از اینکه اپل قابلیت فیلم‌برداری با فرمت PtoRes را برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس فعال کرد، بدون شک قابلیت‌های مربوط به فیلم‌برداری این گوشی‌ها افزایش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت که با وجود اینکه گوشی‌های کاملا حرفیه‌ای مانند سونی اکسپریا پرو یا سونی اکسپریا ۱ III هم وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین گوشی برای فیلم‌‌برداری هم نام برد، اما این دو گوشی در حالت کلی برای عموم کاربران ساخته نشده‌اند. در واقع آیفون ۱۳ پرو گوشی است که برای عموم کاربران ساخته شده و به راحتی می‌توان از ویژگی‌هایی که این گوشی برای فیلم‌برداری ارائه می‌دهد هم استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *