۸ رونمایی بزرگ اپل در رویداد Unleashed

اپل در رویداد Unleashed امشب خود از محصولات و خدمات متعدد و جذابی رونمایی کرد که در این مطلب نگاه کوتاهی به تمامی آن‌ها خواهیم داشت.

اپل به‌تازگی رویداد Unleashed خود را به اتمام رساند و در آن از محصولات و سرویس‌های متعددی رونمایی کرد. در واقع می‌توانیم بگوییم انتظار نداشتیم چنین رویداد جذاب و پرخبری را شاهد باشیم اما اپل بار دیگر با محصولات جذاب خود ما را غافلگیر کرد. از جمله این موارد می‌توان به تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس اشاره کرد که قدرت پردازشی و گرافیکی بی‌نظیری به نسبت قبل دارند و قلب تپنده‌ی دو مک بوک پرو جدید را تشکیل می‌دهند.

اگر به هر دلیلی موفق نشدید مراسم امشب اپل را تماشا کنید در حالی که بسیار علاقه‌مند بودید ببینید در رویداد Unleashed اپل چه محصولاتی رونمایی می‌شود، پیشنهاد می‌شود این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که به صورت خیلی خلاصه نگاهی خواهیم داشت به تمام آنچه که در این رویداد معرفی شد.

۱. دو مک بوک پرو جدید با طراحی جذاب و تراشه‌های بی‌نظیر

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

اپل در رویداد Unleashed خود از دو مک بوک پرو در دو اندازه‌ی ۱۴٫۲ و ۱۶٫۲ اینچ رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌هایی که درون آن‌ها خبری از تاچ‌بار نیست و به‌جای آن کلیدهای سخت‌افزاری جایگزین شده‌اند که طرفداران بیشتری هم دارند. همچنین این‌بار پورت‌های بسیار بیشتری را شاهد هستیم که از جمله این موارد می‌توان به یک پورت HDMI، سه پورت تاندربولت نسل ۴، درگاه کارت SD، جک هدفون ارتقا یافته و شارژر مگ‌سیف اشاره کرد. در هر دو مدل از پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس به عنوان قلب تپنده استفاده شده است که در مدل نخست، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم و در مدل دوم هم ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را شاهد هستیم.

لازم به ذکر است این لپ‌تاپ‌ها از یک بریدگی هم روی نمایشگر بهره می‌برند تا زبان طراحی آن‌ها شبیه با آیفون‌ها شود. درون این بریدگی یک دوربین سلفی تعبیه شده است که کیفیت آن به نسبت نسل گذشته در عکاسی در نور شب ۲ برابر بهتر شده است. همچنین این دوربین از گشودگی دیافراگم بیشتر، سنسور بزرگ‌تر و لنز ۴ المانه بهره می‌برد و وضوح تصویر در آن به ۱۰۸۰P می‌رسد. مدل ۱۴٫۲ اینچی از این سری با قیمت پایه‌ی ۲۰۰۰ دلار و مدل ۱۶٫۲ اینچی هم با قیمت پایه‌ی ۲۵۰۰ دلار از امروز برای پیش‌خرید و از هفته‌ی بعد به صورت رسمی در دسترس قرار خواهند گرفت.

۲. تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس

همانطور که اشاره شد، دو مورد از بهترین و هیجان‌انگیزترین رونمایی‌های امشب به پردازنده‌های جدید اپل مربوط می‌شود. در مدل پرو از ۱۰ هسته‌ی پردازشی و ۱۶ هسته‌ی گرافیکی استفاده شده است و نهایت میزان رمی که در آن پشتیبانی می‌شود ۳۲ گیگابایت است. در مدل مکس اما میزان هسته‌ی پردازشی همان ۱۰ است اما هسته‌های گرافیک به ۳۲ می‌رسد و نهایت میزان رم پشتیبانی شده هم ۶۴ گیگابایت است. در مدل پرو تعداد ترانزیستورها به ۳۳ میلیارد می‌رسد در حالی که این میزان در مدل مکس به ۵۷ میلیارد می‌رسد تا شاهد دو مورد از بهترین و قدرتمندترین تراشه‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها باشیم که به ادعای اپل، نسبت قدرت پردازشی و توان مصرفی آن‌ها حتی از لپ‌تاپ‌هایی با گرافیک مجزای قدرتمند هم بهتر است.

۳. نمایشگر جدید با فناوری مینی LED

نمایشگری که اپل برای مک بوک پروهای خود در نظر گرفته از فناوری پروموشن بهره می‌برد و جدیدترین در نوع خود است. این نمایشگر قدرتمند و بسیار باکیفیت از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن توسط مینی LEDها تامین می‌شود. دقیقا مشابه آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی که کیفیت بسیار فوق‌العاده‌ای هم دارد. در واقع می‌توان ادعا داشت که مک بوک‌های جدید از لحاظ نمایشگر در دسته‌ی بهترین لپ‌تاپ‌های بازار قرار می‌گیرند.

۴. بازگشت مگ‌سیف به مک بوک پرو

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات امشب، شنیدن خبر بازگشت مگ‌سیف به مک بوک پروها بود. قابلیتی که این اجازه را به کاربران می‌دهد تا محصول خود را با شارژر مغناطیسی اپل شارژ کنند. اپل این فناوری را در مک بوک پروهای جدید، مگ‌سیف ۳ نام‌گذاری کرده است و ادعا کرد کاربران می‌توانند در مدت تنها ۳۰ دقیقه لپ‌تاپ را تا ۵۰ درصد شارژ کنند.

نسل سوم اپل ایرپادز

۵. نسل سوم ایرپادز اپل با قابلیت Spatial Audio و ظاهری حرفه‌ای

اپل در رویداد Unleashed امشب که انتظار داشتیم فقط از مک بوک پروهای جدید در آن رونمایی شود، از هدفون بی‌سیم ایرپادز ۳ هم رونمایی کرد. نسل جدید هدفون بی‌سیم این شرکت که از قابلیت‌های فوق‌العاده جذابی بهره می‌برد. این محصول از ظاهری شبیه به ایرپادز پرو بهره می‌برد اما متاسفانه از سری‌های سیلیکونی در آن‌ها خبری نیست و از این حیث، ظاهری کاملا شبیه به ایرپادز نسل گذشته دارد. اما با این حال این محصول از قابلیت Spatial Audio پشتیبانی می‌کند و در برابر تعریق و آب کاملا مقاوم است. پیش‌خرید این محصول از دوشنبه و با قیمت ۱۸۰ دلار آغاز می‌شود و هفته‌ی بعد هم می‌توان رسما به آن‌ها دسترسی داشت.

هوم‌پاد مینی

۶. هوم‌پاد مینی به‌زودی در رنگ‌های زرد، نارنجی و آبی در دسترس قرار می‌گیرد

هوم‌پاد مینی بیش‌تر و با قابلیت‌های بسیار جذاب معرفی شده بود. این بلندگوی هوشمند اما در این مراسم به سرویس‌های جدید و جذابی مجهز شد و همچنین شاهد اضافه شدن رنگ‌بندی‌های جدید نظیر آبی، نارنجی و زرد به آن بودیم. قیمتی که اپل برای آن‌ها در نظر گرفته همان ۱۰۰ دلار است و از ماه نوامبر هم می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

۷. سرویس Voice Plan با اشتراک ماهانه ۵ دلار

در نهایت اما می‌رسیم به سرویس بسیار جذاب Voice Plan که با قیمت ۵ دلار به صورت ماهانه قابل خریداری است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که از طریق سیری، به اپل موزیک دسترسی داشته باشید و با فرامین صوتی خود، فعالیت‌های مختلفی را انجام دهید. قیمت این سرویس به صورت ماهانه ۵ دلار است و اواخر پاییز، در ۱۷ کشور مختلف هم می‌توان به آن دسترسی داشت.

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *